REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

I Definicje

  1. Stronami um贸w o 艣wiadczenie us艂ug drog膮 elektroniczn膮 s膮: Restauracja Partnerska oraz Klient realizuj膮cy zam贸wienie w wybranej przez siebie Restauracji Partnerskiej.
  2. Restauracja Partnerska - MARIUSZ CIE艢NIARSKI P.H.U."GE MAR"ART CAFE, LEGION脫W 2B, 41-250 CZELAD殴, PL, NIP: 6251458805. W imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej dzia艂a Agent Handlowy w postaci Restaumatic S.A., 41-800 Zabrze, ul. Wolno艣ci 345, NIP: 648-276-55-71, kt贸ry umocowany jest do odbierania o艣wiadcze艅 woli, przyjmowania 艣wiadcze艅 oraz zawierania um贸w w imieniu i na rachunek Restauracji Partnerskiej w ramach obs艂ugi Systemu Informatycznego do obs艂ugi zam贸wie艅 gastronomicznych wyst臋puj膮cego pod nazw膮 Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com.
  3. Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), kt贸ra uko艅czy艂a 18 lat i posiada pe艂n膮 zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych, b膮d藕 osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadaj膮ca zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych. Klientem mo偶e by膰 osoba fizyczna, kt贸ra uko艅czy艂a 13 lat, ale nie uko艅czy艂a 18 lat w zakresie, w jakim mo偶e nabywa膰 prawa i zaci膮ga膰 zobowi膮zania zgodnie z przepisami powszechnie obowi膮zuj膮cego prawa tj. w drobnych bie偶膮cych sprawach 偶ycia codziennego, kt贸ra sk艂ada zam贸wienie za po艣rednictwem strony internetowej Restauracji Partnerskiej.
  4. U偶ytkownik - osoba fizyczna posiadaj膮ca przynajmniej ograniczon膮 zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadaj膮ca zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych, kt贸ra korzysta z Systemu Informatycznego.
  5. Agent - Restaumatic S.A. z siedzib膮 w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolno艣ci 345, wpisana do Rejestru Przedsi臋biorc贸w - Krajowego Rejestru S膮dowego prowadzonego przez S膮d Rejonowy w Gliwicach, X Wydzia艂 Gospodarczy KRS pod nr KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, BDO: 000621277, wysoko艣膰 kapita艂u zak艂adowego i kapita艂u wp艂aconego: 149.400,00 z艂, kt贸ry jest jednocze艣nie dostawc膮 Systemu Informatycznego wyst臋puj膮cego pod nazw膮 Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com, dzia艂aj膮cy w imieniu i na rzecz wy艂膮cznie Restauracji Partnerskiej.
  6. System Informatyczny - to oprogramowanie wykorzystywane przez Restauracj臋 Partnersk膮 za po艣rednictwem, kt贸rego Klient mo偶e zam贸wi膰 w Restauracji Partnerskiej oferowane przez ni膮 produkty i us艂ugi wyst臋puj膮cy pod nazw膮 Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com. Poj臋cie to obejmuje stron臋 WWW, zak艂adk臋 Aktywne Menu, us艂ug臋 QR Waiter oraz Aplikacj臋 Mobiln膮, za po艣rednictwem kt贸rych Klient ma mo偶liwo艣膰 sk艂adania zam贸wie艅.
  7. Zam贸wienie - to czynno艣膰 prawna dokonywana za po艣rednictwem Systemu Informatycznego, podczas kt贸rej Klient wyra偶a wol臋 zakupu zam贸wionych produkt贸w i us艂ug zgodnie z ich opisem oraz cen膮.
  8. P艂atno艣膰 - czynno艣膰 polegaj膮ca na zap艂acie ceny za zam贸wienie w wybrany, okre艣lony w Regulaminie spos贸b podczas sk艂adania zam贸wienia.
  9. Administrator Danych Osobowych - Restauracja Partnerska MARIUSZ CIE艢NIARSKI P.H.U."GE MAR"ART CAFE, LEGION脫W 2B, 41-250 CZELAD殴, PL, NIP: 6251458805.
  10. Podmiot Przetwarzaj膮cy Dane Osobowe - Restaumatic S.A. z siedzib膮 w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolno艣ci 345, wpisana do Rejestru Przedsi臋biorc贸w - Krajowego Rejestru S膮dowego prowadzonego przez S膮d Rejonowy w Gliwicach, X Wydzia艂 Gospodarczy KRS pod nr KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, BDO: 000621277, wysoko艣膰 kapita艂u zak艂adowego i kapita艂u wp艂aconego: 149.400,00 z艂, email: contact@restaumatic.com.

II Postanowienia og贸lne

  1. W zakresie us艂ug 艣wiadczonych drog膮 elektroniczn膮, niniejszy dokument jest Regulaminem, o kt贸rym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮 (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z p贸藕n. zm.).
  2. Regulamin skierowany jest do wszystkich U偶ytkownik贸w oraz Klient贸w, kt贸rzy korzystaj膮 z Systemu Informatycznego.
  3. Agent, Restauracja Partnerska, U偶ytkownik oraz Klient zobowi膮zuj膮 si臋 do przestrzegania wszystkich postanowie艅 Regulaminu.
  4. Wszystkie informacje zawarte i wy艣wietlane poprzez System Informatyczny, odnosz膮ce si臋 do towar贸w i us艂ug, 艂膮cznie z ich cenami, nie stanowi膮 oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy okre艣lone w art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  5. Zakazane jest korzystanie z Systemu Informatycznego przez U偶ytkownika oraz Klienta w spos贸b sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszaj膮cy uzasadnione interesy Restauracji Partnerskiej oraz Agenta. W szczeg贸lno艣ci Klient oraz U偶ytkownik nie b臋d膮 podejmowali czynno艣ci, kt贸re mog艂yby narazi膰 Restauracj臋 Partnersk膮 lub Agenta na jak膮kolwiek szkod臋 maj膮tkow膮 lub wizerunkow膮.
  6. U偶ytkownik oraz Klient nie mog膮 umieszcza膰 w serwisie tre艣ci bezprawnych.
  7. W momencie z艂o偶enia Zam贸wienia, U偶ytkownik staje si臋 Klientem.
  8. Klient o艣wiadcza, 偶e podane przez niego dane w formularzu zam贸wienia, w szczeg贸lno艣ci adresowe oraz adres email s膮 zgodne, prawid艂owe i kompletne. W przypadku podania fa艂szywych danych lub nienale偶膮cych do Klienta, Restauracja Partnerska mo偶e powiadomi膰 o tym fakcie Agenta, kt贸ry niezw艂ocznie mo偶e usun膮膰 zam贸wienie Klienta oraz zawiadomi膰 odpowiednie organy pa艅stwowe.
  9. Je艣li w konsekwencji bezprawnego wykorzystania danych Klienta s膮 przeprowadzane transakcje za pomoc膮 jego danych, Restauracja Partnerska oraz Agent s膮 zwolnieni z odpowiedzialno艣ci, je偶eli Klient nie zawiadomi艂 Restauracji Partnerskiej o bezprawnym wykorzystaniu jego danych niezw艂ocznie po wykryciu tego faktu.
  10. Wyra偶enie zgody na przestrzeganie niniejszego Regulaminu przy uruchamianiu Us艂ugi, przy u偶yciu Systemu Informatycznego jest r贸wnoznaczne z pe艂n膮 akceptacj膮 warunk贸w Regulaminu bez konieczno艣ci sporz膮dzenia odr臋bnej umowy.

III Przyjmowanie i realizacja zam贸wie艅

  1. Warunkiem skorzystania z us艂ug Systemu informatycznego jest zapoznanie si臋 z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
  2. Klient sk艂adaj膮c zam贸wienie zobowi膮zuje si臋 poda膰 swoje prawdziwe i kompletne dane wymagane przez System Informatyczny i przyjmuje do wiadomo艣ci, 偶e sk艂ada zam贸wienie z obowi膮zkiem zap艂aty.
  3. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do potwierdzenia z艂o偶enia zam贸wienia oraz poprawno艣ci danych za pomoc膮 telefonu lub poczty elektronicznej. W przypadku braku kontaktu z Klientem, niepe艂nych danych, podejrzenia, 偶e dane nie s膮 prawdziwe, nale偶膮 do os贸b trzecich lub zastosowana promocja nie nale偶y si臋 Klientowi, Restauracja Partnerska ma prawo zam贸wienie anulowa膰 za podaniem przyczyny.
  4. Je艣li Klient z艂o偶y艂 zam贸wienie z wykorzystaniem promocji, upustu ceny i innych preferencji, do kt贸rych nie mia艂 prawa to zobowi膮zuje si臋 zap艂aci膰 pe艂n膮 cen臋. Restauracja Partnerska ma prawo do weryfikacji uprawnie艅 Klienta do zakupu towaru i us艂ug na preferencyjnych warunkach w trakcie realizacji zam贸wienia.

IV Wymagania techniczne

  1. W celu otrzymywania Us艂ugi U偶ytkownik i/lub Klient musi by膰 wyposa偶ony w odpowiednie urz膮dzenia ko艅cowe (telefon, komputer, tablet) wraz z po艂膮czeniem do Internetu.
  2. Korzystanie z Systemu wymaga posiadania przez U偶ytkownika i/lub Klienta urz膮dzenia pozwalaj膮cego na dost臋p do sieci Internet, przegl膮darki Chrome, Safari, Edge, Firefox, Opera w mo偶liwie najnowszej wersji.
  3. Szczeg贸艂owe informacje na temat polityki prywatno艣ci, w szczeg贸lno艣ci u偶ywania cookies zawiera Polityka Prywatno艣ci dost臋pna dla wszystkich U偶ytkownik贸w i/lub Klient贸w na stronie: **** [strona restauracji, zak艂adka polityka prywatno艣ci].
  4. Warunkiem technicznym prawid艂owego korzystania z Systemu i 艣wiadczonych za jego pomoc膮 us艂ug jest posiadania urz膮dzenia ko艅cowego z dost臋pem do publicznej sieci Internet i przegl膮dark膮 internetow膮 typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari.

V Dodatkowe informacje odno艣nie zam贸wie艅 sk艂adanych przez Internet

  1. Umow臋 mi臋dzy Klientem a Restauracj膮 Partnersk膮 uwa偶a si臋 za zawart膮 tylko wtedy, gdy Restauracja Partnerska potwierdzi Klientowi, 偶e zam贸wienie przyj臋艂a do realizacji podaj膮c czas dostawy lub odbioru zam贸wienia.
  2. Restauracja Partnerska oraz Agent maj膮 prawo anulowa膰 potwierdzone zam贸wienie w przypadkach: a) naruszenia zasad opisanych w punkcie III Regulaminu; b) awarii lub ogranicze艅 technicznych lub organizacyjnych, kt贸re uniemo偶liwiaj膮 lub mocno utrudniaj膮 realizacj臋 zam贸wienia; c) wyst膮pienia braku odpowiednich 艣rodk贸w lub produkt贸w do wykonania zam贸wienia, kt贸rego Restauracja Partnerska nie mog艂a przewidzie膰 pomimo zachowania nale偶ytej staranno艣ci; d) w przypadku powzi臋cia uzasadnionych w膮tpliwo艣ci, i偶 podane przez Klienta dane s膮 nieprawdziwe, nale偶膮 do os贸b trzecich, Klient nie posiada zdolno艣ci do czynno艣ci prawnych w rozumieniu prawa cywilnego.
  3. Restauracja Partnerska zobowi膮zuje si臋 niezw艂ocznie, w miar臋 mo偶liwo艣ci, zamie艣ci膰 za po艣rednictwem Systemu Informatycznego og贸lnodost臋pn膮 informacj臋 m贸wi膮c膮 o wyst臋puj膮cych ograniczeniach lub braku mo偶no艣ci realizacji Zam贸wie艅.
  4. Restauracja Partnerska potwierdza przyj臋cie zam贸wienia do realizacji wy艣wietlaj膮c Klientowi odpowiedni膮 informacj臋 na ekranie urz膮dzenia, na kt贸rym Klient dokona艂 zam贸wienia. Dodatkowo Klient otrzyma stosown膮 wiadomo艣膰 e-mailem, w szczeg贸lnych wypadkach r贸wnie偶 SMS'em. Wykonanie przez Restauracj臋 Partnersk膮 jednej z wy偶ej wymienionych czynno艣ci jest jednoznaczne ze skutecznym przekazaniem Klientowi potwierdzenia przyj臋cia zam贸wienia do realizacji.
  5. Podany czas realizacji zam贸wienia nale偶y traktowa膰 jako planowany i jego przekroczenie do 80% nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji zam贸wienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.
  6. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do umo偶liwienia Klientom dodania do koszyka napoj贸w alkoholowych.
  7. Sprzeda偶 alkoholu przez System Informatyczny jest mo偶liwa tylko dla os贸b, kt贸re uko艅czy艂y 18 lat. Restauracja Partnerska zastrzega sobie prawo do sprawdzenia dowodu to偶samo艣ci Klienta w celu zweryfikowania, czy osoba odbieraj膮ca zam贸wienie jest pe艂noletnia.
  8. W przypadku stwierdzenia, 偶e osoba odbieraj膮ca alkohol jest niepe艂noletnia, Restauracja Partnerska ma prawo odm贸wi膰 wydania alkoholu i anulowa膰 zam贸wienie.
  9. Sprzeda偶 alkoholu przez Restauracj臋 Partnersk膮 odbywa si臋 pod adresem Restauracji. Restauracja Partnerska umo偶liwiaj膮ca zamawianie alkoholu online o艣wiadcza, 偶e posiada zezwolenie na sprzeda偶 alkoholu.
  10. Klient zamawiaj膮cy alkohol przez System Informatyczny jest zobowi膮zany do odbioru alkoholu osobi艣cie w Restauracji. Klient ma mo偶liwo艣膰 wyznaczenia pe艂nomocnika do odbioru alkoholu w jego imieniu.
  11. Pe艂nomocnik Klienta do odbioru alkoholu musi by膰 osob膮 pe艂noletni膮, a udzielenie pe艂nomocnictwa jest obligatoryjnym warunkiem realizacji zam贸wienia. Pe艂nomocnik zobowi膮zany jest do okazaniu dowodu to偶samo艣ci pod rygorem odmowy wydania zam贸wienia.
  12. Pe艂nomocnikiem Klienta mo偶e by膰 Kurier, kt贸ry zobowi膮zany jest do sprawdzenia dowodu to偶samo艣ci Klienta celem weryfikacji, czy jest on osob膮 pe艂noletni膮.
  13. Restauracja Partnerska oraz Agent nie ponosz膮 odpowiedzialno艣ci za dzia艂ania lub zaniechania Kuriera w zwi膮zku z udzielonym pe艂nomocnictwem i dostaw膮 alkoholu.
  14. Restauracja Partnerska oraz Agent nie ponosz膮 odpowiedzialno艣ci za nadu偶ywanie alkoholu przez Klienta lub jego pe艂nomocnika lub za szkody wynikaj膮ce z jego spo偶ycia. Klient, dokonuj膮c zam贸wienia o艣wiadcza, 偶e jest 艣wiadomy szkodliwych skutk贸w nadmiernego spo偶ycia alkoholu i 偶e spo偶ywa go na w艂asn膮 odpowiedzialno艣膰.

VI Formy p艂atno艣ci

  1. Klient sk艂adaj膮c zam贸wienie wybiera jedn膮 z dost臋pnych form p艂atno艣ci: got贸wka, kart膮 poprzez terminal p艂atniczy Restauracji Partnerskiej lub p艂atno艣膰 poprzez sie膰 Internet (dalej: p艂atno艣ci online).
  2. Uregulowanie przez Klienta nale偶no艣ci za po艣rednictwem p艂atno艣ci online na rzecz Agenta r贸wnoznaczne jest ze spe艂nieniem 艣wiadczenia przez Klienta na rzecz Restauracji Partnerskiej.
  3. W przypadku dokonania zap艂aty za pomoc膮 p艂atno艣ci online, Restauracja Partnerska przyjmie zam贸wienie do realizacji tylko wtedy, gdy Agent potwierdzi otrzymanie 艣rodk贸w. Dokument potwierdzenia zaksi臋gowania 艣rodk贸w na koncie Klienta nie jest wystarczaj膮cy. W przypadku, gdy Restauracja Partnerska anuluje zam贸wienie op艂acone za pomoc膮 p艂atno艣ci online, Agent na zlecenie Restauracji Partnerskiej dokona zwrotu p艂atno艣ci.
  4. Zlecenie zwrotu p艂atno艣ci przez Agenta nast膮pi nie p贸藕niej ni偶 w terminie 72 h, z zastrze偶eniem, 偶e dni wolne od pracy mog膮 ten okres wyd艂u偶y膰, od dnia otrzymania przez Agenta informacji o anulacji zam贸wienia i dyspozycji zwrotu 艣rodk贸w. Za dat臋 dokonania zwrotu przyjmuje si臋 dat臋 z艂o偶enia przez Agenta dyspozycji zwrotu nale偶nej kwoty u Operatora P艂atno艣ci.
  5. W przypadku z艂o偶enia przez Klienta zam贸wienia z p艂atno艣ci膮 got贸wkow膮, za zwrot 艣rodk贸w odpowiedzialna jest Restauracja Partnerska, a Agent nie ponosi odpowiedzialno艣ci za realizacj臋 zwrotu 艣rodk贸w przez Restauracj臋 Partnersk膮.
  6. Agent, jako partner Operatora Systemu P艂atno艣ci Online, oraz Operator Systemu P艂atno艣ci Online zastrzegaj膮 sobie prawo odmowy obs艂ugi p艂atno艣ci dokonywanych przez Klienta, w szczeg贸lno艣ci w przypadku pojawienia si臋 w膮tpliwo艣ci co do legalno艣ci transakcji, z tytu艂u kt贸rej nast臋puje p艂atno艣膰 lub legalno艣ci samej p艂atno艣ci. Z powy偶szych wzgl臋d贸w odbioru p艂atno艣ci mo偶e odm贸wi膰 Agent i/lub Operator Systemu P艂atno艣ci Online.
  7. Agent oraz Operator Systemu P艂atno艣ci Online nie ponosz膮 odpowiedzialno艣ci za op贸藕nienia w przekazywaniu p艂atno艣ci lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powsta艂ymi po z艂o偶eniu przez Klienta dyspozycji p艂atno艣ci, a tak偶e za niezrealizowanie oraz op贸藕nienie w przekazaniu nale偶nych 艣rodk贸w lub weryfikacji danych, w szczeg贸lno艣ci spowodowane podaniem przez Klienta nieprawid艂owych lub niekompletnych danych, kt贸re uniemo偶liwiaj膮 zrealizowanie transakcji p艂atno艣ci, jak r贸wnie偶 za op贸藕nienia b臋d膮ce nast臋pstwem innych zdarze艅 niezale偶nych od Agenta lub Operatora Systemu P艂atno艣ci Online.
  8. Restauracja Partnerska wystawi odpowiednie dokumenty Klientowi potwierdzaj膮ce dokonanie sprzeda偶y w terminie przewidzianym ustawowo.
  9. W przypadkach pyta艅 lub w膮tpliwo艣ci, Klient powinien skontaktowa膰 si臋 z Restauracj膮 Partnersk膮 za pomoc膮 telefonu lub poczty elektronicznej.

VII Prawo odst膮pienia od umowy przez Klienta

  1. Przed spe艂nieniem 艣wiadczenia przez Restauracj臋 Partnersk膮, Klient mo偶e odst膮pi膰 od umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny, przy czym uprawnienie to mo偶e by膰 wykonane do momentu, w kt贸rym Restauracja Partnerska nie przyst膮pi do realizacji zam贸wienia.
  2. Aby skorzysta膰 z prawa odst膮pienia od umowy, Klient zobowi膮zuje si臋 poinformowa膰 o tym Restauracj臋 Partnersk膮 niezw艂ocznie po z艂o偶eniu zam贸wienia, ale nie p贸藕niej ni偶 do momentu rozpocz臋cia jego realizacji przez Restauracj臋 Partnersk膮 i w drodze jednoznacznego o艣wiadczenia poprzez kontakt telefoniczny z Restauracj膮 Partnersk膮. Po tym czasie zam贸wienie nie mo偶e by膰 odwo艂ane ani zmienione, chyba 偶e Restauracja Partnerska wyrazi na to zgod臋. Poinformowanie Restauracji Partnerskiej o ch臋ci odst膮pienia od umowy za pomoc膮 poczty elektronicznej nie jest wystarczaj膮ce do skutecznego odst膮pienia od umowy.
  3. Je艣li Klient dokona艂 zap艂aty za pomoc膮 p艂atno艣ci online, 艣rodki zostan膮 zwr贸cone przez Agenta niezw艂ocznie od momentu otrzymania od Restauracji Partnerskiej zlecenia zwrotu 艣rodk贸w, nie p贸藕niej jednak ni偶 w ci膮gu 14 dni roboczych.

VIII W艂asno艣膰 intelektualna i licencje

  1. Wygl膮d Systemu Informatycznego, tre艣ci, kod 藕r贸d艂owy s膮 chronione polskim oraz mi臋dzynarodowym prawem autorskim.
  2. 艢ci膮ganie z Systemu Informatycznego tre艣ci oraz ich kopiowanie jest dozwolone wy艂膮cznie do prywatnego u偶ytku, w celu lepszego zapoznania si臋 z informacjami.
  3. 呕adna z cz臋艣ci Systemu Informatycznego, w tym niniejszy Regulamin, nie mog膮 by膰 rozpowszechniane lub/i powielane bez wiedzy w艂a艣ciciela.

IX Reklamacje

  1. Reklamacje dotycz膮ce Zam贸wienia, prezentowanej Oferty, Dostawy nale偶y kierowa膰 bezpo艣rednio do Restauracji Partnerskiej, kt贸rej reklamacja dotyczy. Agent nie rozpatruje reklamacji dotycz膮cych us艂ug 艣wiadczonych przez Restauracj臋.
  2. Reklamacj臋 dotycz膮c膮 us艂ug Restauracji, Restauracja rozpatrzy niezw艂ocznie, nie p贸藕niej jednak ni偶 w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zg艂oszenia.
  3. Reklamacj臋 dotycz膮c膮 us艂ug Agenta, Agent rozpatrzy niezw艂ocznie, nie p贸藕niej jednak ni偶 w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania zg艂oszenia.
  4. Reklamacja powinna zawiera膰 dane identyfikuj膮ce Klienta, telefon, adres e-mail, dat臋 z艂o偶enia zam贸wienia, dat臋 realizacji zam贸wienia, wskazany adres realizacji zam贸wienia, login Klienta oraz szczeg贸艂owy opis sk艂adanych zastrze偶e艅.
  5. Reklamacje dotycz膮ce us艂ug 艣wiadczonych przez Agenta powinny zosta膰 przes艂ane za po艣rednictwem adresu email na adres contact@restaumatic.com lub pisemnie na adres siedziby Restaumatic.com, tj. Restaumatic S.A., ul. Wolno艣ci 345, 41-800 Zabrze.
  6. Reklamacje dotycz膮ce us艂ug 艣wiadczonych przez Restauracj臋 powinny zosta膰 przes艂ane za po艣rednictwem adresu email na adres ** artcafe1@o2.pl**.
  7. Je偶eli podane w reklamacji dane lub informacje s膮 niepe艂ne lub dla potrzeby pe艂nego wyja艣nienia Restauracja i/lub Agent wyst膮pi o ich uzupe艂nienie, jeszcze przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji ulega przed艂u偶eniu do momentu uzupe艂niania danych przez Klienta sk艂adaj膮cego reklamacj臋.
  8. Agent rozpoznaje reklamacj臋 w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawid艂owej postaci. Agent mo偶e odm贸wi膰 rozpatrzenia reklamacji z艂o偶onych po up艂ywie 90 dni od ujawnienia si臋 przyczyn reklamacji.
  9. Odpowied藕 na reklamacj臋 z艂o偶on膮 Agentowi wysy艂ana jest wy艂膮cznie na adres pocztowy lub adres poczty elektronicznej wskazany w samej reklamacji.

X Dodawanie opinii/komentarzy

  1. Restauracja Partnerska daje mo偶liwo艣膰 Klientowi dokonywania ocen wykonania umowy oraz dostawy w szczeg贸lno艣ci poprzez mo偶liwo艣膰 przyznawania opinii o Restauracji.
  2. Opinie s膮 widoczne publicznie wraz z imieniem Klienta.
  3. Imi臋 jest pobierane z zam贸wienia z艂o偶onego przez Klienta.
  4. Dodaj膮c opini臋 Klient o艣wiadcza, 偶e ma 艣wiadomo艣膰 faktu, i偶 opinie nie s膮 anonimowe.
  5. Opinia mo偶e zosta膰 w ka偶dym czasie usuni臋te przez Klienta. Wymaga to wys艂ania wiadomo艣ci e-mail na adres poczty elektronicznej Restauracji Partnerskiej.

XI Ochrona danych osobowych

  1. Szczeg贸艂owe informacje dotycz膮ce zasad przetwarzania danych osobowych dost臋pne s膮 w zak艂adce Ochrona Danych Osobowych/Prywatno艣膰.

XII Opis zagro偶e艅

Stosownie do art. 6 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮 (Dz. U. z 2002 r., nr 144, poz. 1204 z p贸藕n. zm.), Agent informuje o szczeg贸lnych zagro偶eniach zwi膮zanych z korzystaniem przez U偶ytkownik贸w oraz Klient贸w z us艂ug 艣wiadczonych drog膮 elektroniczn膮 przez Agenta w ramach korzystania z Us艂ug Elektronicznych. Informacja dotyczy zagro偶e艅, kt贸re Agent identyfikuje jako zagro偶enia potencjalne, kt贸re powinny by膰 brane pod uwag臋 mimo system贸w zabezpieczaj膮cych infrastruktur臋 przed nieuprawnionym oddzia艂ywaniem os贸b trzecich: 1. mo偶liwo艣膰 otrzymania spamu, czyli niezam贸wionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drog膮 elektroniczn膮, 2. mo偶liwo艣膰 dzia艂ania szkodliwego oprogramowania (oprogramowanie malware, robaki internetowe) w 艣rodowisku sieciowym rozpowszechnianego poprzez replikacj臋 kodu, 3. mo偶liwo艣膰 艂amania zabezpiecze艅 w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzie偶y to偶samo艣ci, poprzez wysy艂anie fa艂szywych wiadomo艣ci elektronicznych przypominaj膮cych wiadomo艣ci autentyczne, 4. mo偶liwo艣膰 niedozwolonego pods艂uchu polegaj膮cego na wykorzystaniu programu komputerowego, kt贸rego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przep艂ywaj膮cych w sieci (spyware), 5. instalowanie oprogramowania wykorzystywanego do korzystania z Us艂ug ze 藕r贸de艂 innych ni偶 藕r贸d艂a autoryzowane przez Us艂ugodawc臋, kt贸re, mimo podejmowanych dzia艂a艅 maj膮cych na celu zminimalizowanie mo偶liwo艣ci udost臋pniania modyfikowanych przez osoby trzecie wersji oprogramowania, mo偶e zawiera膰 oprogramowanie z艂o艣liwe.

XIII Postanowienia ko艅cowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowi膮zuj膮 przepisy powszechnie obowi膮zuj膮cego prawa.
  2. Agent zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu bez powiadomienia Klient贸w. Zmiana Regulaminu wchodzi w 偶ycie w terminie 2 dni od dnia publikacji. Brak akceptacji nowego brzmienia Regulaminu jest jednoznaczny z brakiem mo偶liwo艣ci korzystania z Serwisu Internetowego.
  3. Regulamin nie wy艂膮cza oraz nie ogranicza 偶adnych uprawnie艅 Klienta b臋d膮cego konsumentem, kt贸re przys艂uguj膮 mu na mocy bezwzgl臋dnie obowi膮zuj膮cych przepis贸w prawa. W przypadku sprzeczno艣ci pomi臋dzy postanowieniami Regulaminu a bezwzgl臋dnie obowi膮zuj膮cymi przepisami prawa, przyznaj膮cymi konsumentom uprawnienia, pierwsze艅stwo maj膮 te przepisy.
  4. W ramach korzystania z Us艂ug niedozwolone jest dostarczanie przez U偶ytkownika oraz Klienta tre艣ci o charakterze bezprawnym, w tym: a) informacji i danych spreparowanych w spos贸b stwarzaj膮cy ryzyko naruszenia bezpiecze艅stwa informatycznego lub stabilno艣ci Systemu; b) informacji naruszaj膮cych prawa w艂asno艣ci intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znak贸w towarowych Agenta oraz Restauracji Partnerskiej lub os贸b trzecich; c) innych informacji i danych naruszaj膮cych bezwzgl臋dnie obowi膮zuj膮ce przepisy prawa.

Stan na 2025-03-12

Regulamin dotycz膮cy aktu o us艂ugach cyfrowych (Digital Services Act, DSA)

I Definicje

Definicje odnosz膮 si臋 do odpowiednich wyra偶e艅 stosowanych w tre艣ci Regulaminu i maj膮 nast臋puj膮ce znaczenie:

  1. "Us艂ugodawca" - Restauracja Partnerska, o kt贸rej mowa w pkt I ppkt 2 Regulaminu serwisu internetowego.
  2. "U偶ytkownik" - osoba fizyczna posiadaj膮ca przynajmniej ograniczon膮 zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadaj膮ca zdolno艣膰 do czynno艣ci prawnych, kt贸ra korzysta z Systemu Informatycznego, w tym strony WWW.
  3. "Punkt kontaktowy" - wyznaczony przez Us艂ugodawc臋 adres poczty elektronicznej, o kt贸rym mowa w pkt IX ppkt 6 Regulaminu serwisu internetowego, a kt贸ry umo偶liwia organom pa艅stw cz艂onkowskich, Komisji Europejskiej i Radzie Us艂ug Cyfrowych, U偶ytkownikom oraz innym odbiorcom us艂ugi bezpo艣redni膮 komunikacj臋 z Us艂ugodawc膮, prowadzon膮 w zwi膮zku z realizacj膮 Aktu o Us艂ugach Cyfrowych.
  4. "J臋zyk komunikacji" - j臋zyki wskazane przez Us艂ugodawc臋 do kontaktu, kt贸rymi s膮 j臋zyk polski oraz j臋zyk angielski.
  5. "Nielegalne tre艣ci" - informacje, kt贸re same w sobie lub przez odniesienie do dzia艂ania, w tym sprzeda偶y produkt贸w lub 艣wiadczenia us艂ug, nie s膮 zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek pa艅stwa cz艂onkowskiego, kt贸re jest zgodne z prawem Unii, niezale偶nie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
  6. "Akt o Us艂ugach Cyfrowych, DSA" - Rozporz膮dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2022/2065 z dnia 19 pa藕dziernika 2022 roku w sprawie jednolitego rynku us艂ug cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.

II Wprowadzanie, moderowanie i ograniczenia dotycz膮ce tre艣ci

  1. Us艂ugodawca umo偶liwia U偶ytkownikom wprowadzanie tre艣ci, kt贸re obejmuj膮 w szczeg贸lno艣ci opinie o 艣wiadczonej przez Us艂ugodawc臋 us艂udze. Wprowadzone przez U偶ytkownika tre艣ci s膮 przechowywane w zwi膮zku z prowadzeniem przez Us艂ugodawc臋 strony internetowej.
  2. U偶ytkownik wprowadzaj膮cy tre艣ci na stronie internetowej prowadzonej przez Us艂ugodawc臋 jest zobowi膮zany do dzia艂ania w spos贸b zgodny z tre艣ci膮 niniejszego Regulaminu, prawem i dobrymi obyczajami. U偶ytkownik jest w szczeg贸lno艣ci zobowi膮zany do poszanowania d贸br osobistych, praw autorskich i w艂asno艣ci intelektualnej oraz danych osobowych Us艂ugodawcy, innych U偶ytkownik贸w oraz pozosta艂ych os贸b trzecich.
  3. U偶ytkownika obowi膮zuje zakaz wprowadzania Nielegalnych tre艣ci, o kt贸rych mowa w pkt 1 ppkt 5, a kt贸rymi s膮 w szczeg贸lno艣ci:
    1. tre艣ci nawo艂uj膮ce do nienawi艣ci, tre艣ci o charakterze terrorystycznym lub dyskryminuj膮cym;
    2. obrazy przedstawiaj膮ce niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych;
    3. prywatne obrazy, kt贸rych udost臋pnienie jest bezprawne;
    4. tre艣ci stanowi膮ce cyberstalking;
    5. materia艂y chronione prawem autorskim, kt贸rych wykorzystanie jest nieuprawnione.
  4. U偶ytkownik nie powinien tak偶e wprowadza膰 tre艣ci, kt贸re naruszaj膮 zasady wsp贸艂偶ycia spo艂ecznego, w szczeg贸lno艣ci:
    1. tre艣ci powszechnie uznawanych za nieprzyzwoite, obra藕liwe, upokarzaj膮ce lub poni偶aj膮ce;
    2. tre艣ci mog膮cych narusza膰 czyjekolwiek dobre imi臋;
    3. tre艣ci zawieraj膮cych nieprawdziwe informacje wprowadzaj膮ce U偶ytkownik贸w i inne osoby trzecie w b艂膮d;
    4. tre艣ci promuj膮cych ideologie lub dzia艂ania uznane w Polsce za nielegalne lub godz膮ce w warto艣ci demokratycznego pa艅stwa prawa;
    5. tre艣ci b臋d膮cych niezam贸wion膮 informacj膮 reklamow膮;
    6. tre艣ci o charakterze erotycznym, w tym materia艂贸w o charakterze pornograficznym oraz innych tre艣ci o wyra藕nym pod艂o偶u seksualnym;
    7. tre艣ci naruszaj膮cych prawa w艂asno艣ci intelektualnej, w tym tre艣ci publikowanych bez odpowiednich praw lub licencji, a tak偶e tre艣ci naruszaj膮cych prawa autorskie lub prawa w艂asno艣ci przemys艂owej;
    8. tre艣ci wprowadzaj膮cych w b艂膮d co do ich autora; zakazane jest publikowanie tre艣ci w imieniu innej osoby trzeciej bez jej zgody;
    9. tre艣ci niezwi膮zanych z dzia艂alno艣ci膮 Us艂ugodawcy oraz przedmiotem strony internetowej prowadzonej przez Us艂ugodawc臋.
  5. Tre艣ci wprowadzane przez U偶ytkownik贸w s膮 moderowane przez Us艂ugodawc臋 w zwi膮zku ze zg艂oszeniem, o kt贸rym mowa w pkt III ppkt 1, a tak偶e z inicjatywy w艂asnej Us艂ugodawcy. Us艂ugodawca o艣wiadcza przy tym, 偶e nie jest zobowi膮zany do podejmowania dzia艂a艅 maj膮cych na celu wyszukiwanie i usuwanie Nielegalnych tre艣ci, a wszelkie tego typu dzia艂ania wynikaj膮 z dobrej woli i szczeg贸lnej staranno艣ci Us艂ugodawcy.
  6. Moderowanie tre艣ci mo偶e odbywa膰 si臋 r臋cznie, przez cz艂owieka, lub w oparciu o narz臋dzia zautomatyzowane lub cz臋艣ciowo zautomatyzowane.
  7. Tre艣ci wprowadzane przez U偶ytkownik贸w s膮 moderowane w oparciu o przepisy prawa, w szczeg贸lno艣ci w oparciu Akt o Us艂ugach Cyfrowych.
  8. Tre艣ci naruszaj膮ce postanowienia niniejszego Regulaminu, naruszaj膮ce prawo lub zasady wsp贸艂偶ycia spo艂ecznego, b臋d膮 przez Us艂ugodawc臋 usuwane, depozycjonowane lub dost臋p do nich b臋dzie uniemo偶liwiany.
  9. U偶ytkownik zostanie poinformowany o podj臋ciu dzia艂a艅 wobec tre艣ci, kt贸rych jest autorem, a kt贸re nale偶y uzna膰 za nielegalne lub naruszaj膮ce postanowienia niniejszego Regulaminu. Wszelkie podj臋cie dzia艂a艅 zostanie przez Us艂ugodawc臋 odpowiednio uzasadnione.
  10. Us艂ugodawca mo偶e odst膮pi膰 od udzielenia informacji, o kt贸rej mowa w pkt II ppkt 9 w przypadku, w kt贸rym nie ma mo偶liwo艣ci ustalenia elektronicznych danych kontaktowych autora tre艣ci, a tak偶e w sytuacji, w kt贸rej tre艣ci s膮 wprowadzaj膮cymi w b艂膮d tre艣ciami handlowymi o du偶ej obj臋to艣ci (spam).

III Zg艂aszanie Nielegalnych tre艣ci

  1. Ka偶dy, kto uzna, i偶 na stronie internetowej prowadzonej przez Us艂ugodawc臋 widniej膮 Nielegalne tre艣ci, mo偶e dokona膰 zg艂oszenia Nielegalnych tre艣ci Us艂ugodawcy.
  2. Zg艂oszenie dotycz膮ce Nielegalnych tre艣ci nale偶y kierowa膰 do Punktu kontaktowego, o kt贸rym mowa w pkt I ppkt 3.
  3. Zg艂oszenie, o kt贸rym mowa w pkt III ppkt 1, musi zawiera膰:
    1. wystarczaj膮co uzasadnione wyja艣nienie powod贸w, dla kt贸rych dana osoba lub dany podmiot zarzucaj膮, 偶e odpowiednie informacje stanowi膮 Nielegalne tre艣ci;
    2. jasne wskazanie dok艂adnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dok艂adny adres URL lub dok艂adne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umo偶liwiaj膮ce identyfikacj臋 Nielegalnych tre艣ci, stosownie do rodzaju tre艣ci i konkretnego rodzaju us艂ugi hostingu;
    3. imi臋 i nazwisko lub nazw臋 oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonuj膮cych zg艂oszenia, z wyj膮tkiem zg艂oszenia dotycz膮cego informacji uznawanych za zwi膮zane z jednym z przest臋pstw, o kt贸rych mowa w art. 3-7 Aktu o Us艂ugach Cyfrowych;
    4. o艣wiadczenie potwierdzaj膮ce powzi臋te w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonuj膮cych zg艂oszenia, 偶e informacje i zarzuty w nim zawarte s膮 prawid艂owe i kompletne.
  4. Zg艂oszenie, o kt贸rym mowa pkt III ppkt 1, uznaje si臋 za daj膮ce podstaw臋 do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomo艣ci w odniesieniu do informacji, kt贸rej dotycz膮, je偶eli umo偶liwia Us艂ugodawcy dzia艂aj膮cemu z nale偶yt膮 staranno艣ci膮 stwierdzenie bez szczeg贸艂owej analizy prawnej - nielegalnego charakteru danej dzia艂alno艣ci lub informacji.
  5. Us艂ugodawca bez zb臋dnej zw艂oki poinformuje podmiot sk艂adaj膮cy zawiadomienie, o kt贸rym mowa w pkt III ppkt 1 niniejszego Regulaminu, o przyj臋ciu zg艂oszenia.
  6. Po otrzymaniu zg艂oszenia Us艂ugodawca poinformuje zg艂aszaj膮cego o decyzji oraz ewentualnych dzia艂aniach, kt贸re zosta艂y podj臋te w zwi膮zku ze zg艂oszeniem Nielegalnych tre艣ci.
  7. Us艂ugodawca mo偶e odst膮pi膰 od udzielenia informacji, o kt贸rej mowa w pkt III ppkt 5 i 6 niniejszego Regulaminu w przypadku, w kt贸rym zg艂oszenie nie zawiera elektronicznych danych kontaktowych podmiotu zg艂aszaj膮cego.
  8. W przypadku otrzymania zg艂oszenia tre艣ci, co do kt贸rej istnieje uzasadnione podejrzenie, 偶e tre艣膰 ta narusza obowi膮zuj膮ce przepisy prawa, Us艂ugodawca zobowi膮zuje si臋 do wsp贸艂pracy z odpowiednimi organami prawnymi.

IV Skargi i reklamacje

  1. Us艂ugodawca zapewnia U偶ytkownikom, a tak偶e osobom lub podmiotom, kt贸re dokona艂y zg艂oszenia - przez okres sze艣ciu miesi臋cy od podj臋cia decyzji w przedmiocie rozpatrzenia zg艂oszenia - dost臋p do wewn臋trznego systemu rozpatrywania skarg, kt贸ry umo偶liwia elektroniczne i bezp艂atne wnoszenie skarg na decyzj臋 podj臋t膮 przez Us艂ugodawc臋 lub na nast臋puj膮ce decyzje podj臋te przez Us艂ugodawc臋 ze wzgl臋du na fakt, i偶 informacje przekazane przez odbiorc贸w stanowi膮 Nielegalne tre艣ci lub s膮 niezgodne z niniejszym Regulaminem:
    1. decyzje w sprawie usuni臋cia informacji lub uniemo偶liwieniu do nich dost臋pu lub ograniczeniu widoczno艣ci informacji.
  2. Okres sze艣ciu miesi臋cy, o kt贸rym mowa w pkt IV ppkt 1 niniejszego Regulaminu, rozpoczyna si臋 w dniu, w kt贸rym zg艂aszaj膮cy lub U偶ytkownik zosta艂 poinformowany o decyzji zgodnie z pkt III ppkt 6 Regulaminu.
  3. Je偶eli skarga zawiera wystarczaj膮ce powody, aby Us艂ugodawca uzna艂, 偶e jego decyzja o niepodejmowaniu dzia艂a艅 w odpowiedzi na zg艂oszenie jest nieuzasadniona lub 偶e informacje, kt贸rych dotyczy skarga, nie s膮 nielegalne i niezgodne z niniejszym Regulaminem, lub zawiera informacje wskazuj膮ce, 偶e dzia艂anie skar偶膮cego nie uzasadnia podj臋tego 艣rodka, Us艂ugodawca bez zb臋dnej zw艂oki uchyla swoj膮 decyzj臋, o kt贸rej mowa w pkt II ppkt 8 lub podejmuje inne dzia艂ania, kt贸re uzna za konieczne.